M-502

Tofarvet camouflage på EH101. De ser lidt ‘spraglede’ ud efterhånden (Blokhus 17/8-25)

Draken Meet

Draken Meet 2025 bød på AR-113 der startede op og taxiede forbi. AT-158 skulle også have været startet men den lækkede fuel, så det måtte aflyses. Vi stod ved Flyveskolens Hangar og der inde stor T-414 og T-418, begge med det nye cockpitlayout. Som afslutning kom AWB i to F-35A, L-010 og L.??? og lavede en utrolig larmende forbiflyvning.
En dejlig dag i det midtjyske – En stor tak til Draken Team Karup for dette arrangement.

På næsen

05/09-59
Pembroke, 69-693.
Under en patientevakuering fra Englandsbåden “Kronprins Frederik” sammen med en S-55C, opstod der kraftige rystelser i venstre motor på grund af et stempelhavari på to cylindre. Motoren blev stoppet og kursen sat mod FSN Aalborg. Da højden ikke kunne holdes, blev alt overskydende udrustning kastet overbord, men dette hjalp ikke og flyet måtte nødlandes på en mark ved Mosbæk ved Års, hvorved næsehjulsunderstellet brød sammen, med større skader på forkroppen til følge. Piloterne, Flyverløjtnanterne F. de Lichtenberg og J. Ring, samt Oversergent J.I. Weichel, Math K.O. Andersen og Math N.H. Jørgensen blev reddet. Flyet blev senere repareret og taget i anvendelse igen.

Another one bites the dust

25/08-53 – F-84G, FS-476 – Under starten ville næsen ikke komme op, så piloten aborterede starten og trak understellet op for at gøre brug af “karroseri bremsen”, som var normal USAF praksis. Flyet fik så svære skader at det måtte afskrives. Piloten slap uskadt.